Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)
DroneRTK szolgáltatásra
A Viszonteladó adatai:
MyActionCam Magyarország Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 2.
Cégnyilvántartási száma: 01-09-301996
Adószáma: 26102573-2-43
Bankszámlaszáma: 11721002-20019330-00000000
I.
A Szerződés/Szolgáltatás tárgya
1.1. Viszonteladó jogosult DroneRTK márkanév alatt, Magyarország közigazgatási területén mobiladatátvitel segítségével, pilóta nélküli repülőgép (angol mozaikszava UAV, köznyelven drón) által történő felhasználásra tovább értékesíteni az Infobex Informatikai és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 6000 Kecskemét, Kisfái tanya 207/A.; cégnyilvántartási száma: 03-09-123778; a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott RTK (Real-Time Kinematic) valós idejű korrekciós jelszolgáltatást (a továbbiakban Szolgáltatás), a Szolgáltatóval kötött együttműködési megállapodásban foglaltak szerint.
1.2. A DroneRTK szolgáltatás tartalmának leírását és a jelen ÁSZF-ben a Szolgáltatással kapcsolatban használt fogalmak meghatározását az ÁSZF 1. sz. melléklete tartalmazza.
Az ÁSZF-ben használt szerződéses kifejezések a Felek egységes értelmezésében az alábbiakat jelentik:
-
Felek: együttesen jelenti az Előfizetőt és a Viszonteladót;
-
Előfizető: Aki a szolgáltatás igénybevételére az ÁSZF elfogadása mellett az Előfizetői Szerződést a Viszonteladóval megkötötte és a Szolgáltatás ellenértékét megfizette.
-
Viszonteladó: MyActionCam Magyarország Kft.
-
Előfizetői Szerződés: A Viszonteladó és az Előfizető által az ÁSZF rendelkezései alapján létrejövő egyedi szerződés a valós idejű korrekciós jelszolgáltatás felhasználására.
-
A Szolgáltatás ellenértéke: Az Előfizető által fizetendő, a mindenkori ÁSZF-ben meghatározott díj.
-
GNSS szolgáltató központ vagy Caster: A Szolgáltató által kiépített és üzemeltetett, a referencia állomások és a rover adatait fogadó, feldolgozó és korrekciós jel kiszámító rendszer.
-
Referencia állomás: GNSS szolgáltatók helymeghatározó jeleinek vételére alkalmas ismert koordinátákon lévő műholdvevő egység, amelyet fixen telepített antenna és vevőberendezés egység alkot.
-
Aktív hálózat: referencia állomások összessége, amely közvetlen adatkapcsolaton keresztül csatlakozik a GNSS szolgáltató központhoz.
-
Rover: Az Előfizető használatában, GNSS műhold jel vételére alkalmas eszköz és/vagy rendszer (hétköznapi nyelvhasználatban GPS vevő).
II.
Az ÁSZF célja és hatálya
2.1. Az ÁSZF célja, hogy meghatározza az Előfizetői Szerződéssel megrendelt Szolgáltatás igénybevételének módját és feltételeit, valamint az Előfizető és a Viszonteladó között létrejövő, a jelen ÁSZF-en alapuló jogviszonyból eredő jogokat és kötelezettségeket.
2.2. Az ÁSZF tárgyi, személyi és időbeli hatálya
Az előfizetői jogviszony tartalmát az egyedi Előfizetői Szerződés és az ÁSZF együttesen tartalmazza, a Viszonteladó az Előfizetőkkel kötött, a Szolgáltatás nyújtására vonatkozó egyedi Előfizetői Szerződésben feltünteti ennek tényét. Az ÁSZF módosításairól a Viszonteladó a https://www.dronertk.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek honlapon tájékoztatja az Előfizetőt. A mindenkori díjszabást a Viszonteladó a https://www.dronertk.hu/arak-es-csomagok
Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Viszonteladóra, továbbá a Viszonteladóval a Szolgáltatás igénybevétele céljából előfizetői jogviszonyba kerülő Előfizetőre.
Jelen ÁSZF a Viszonteladó értékesítési jogosultsága fennállásának ideje alatt hatályos.
A Viszonteladó jogosult az ÁSZF rendelkezéseit felülvizsgálni és módosítani, amelyhez Előfizető hozzájáruló, egyetértő vagy elfogadó nyilatkozata nem szükséges. Az ÁSZF mindenkori módosításai a módosítás időpontjától kezdődően módosítják az Előfizető és a Viszonteladó által megkötött egyedi Előfizetői Szerződés vonatkozó rendelkezéseit. Az ÁSZF mindenkori módosításának időpontja megegyezik a módosítás elektronikus formában történő közzétételének időpontjával. A közzététel a https://www.dronertk.hu honlapon történik.
III.
A szerződéskötés rendje, a megrendelés, az előfizetői jogviszony létrejötte
3.1. A szerződéskötés rendje: Az előfizetői jogviszony létrejöttéhez megrendelés szükséges. A szolgáltatás megrendelése a https://www.dronertk.hu/megrendeles internetes címen elérhető web alapú portálon (a továbbiakban: DroneRTK portál) keresztül történik a megrendelő (a továbbiakban: Megrendelőlap) kitöltésével és az ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával. A kitöltött Megrendelőlap adatai alapján Viszonteladó elkészíti az Előfizetői Szerződés nyomtatványt és a Szolgáltatásra vonatkozó díjbekérőt, amelyeket elektronikus úton (e-mail) megküld az igénylő részére. A Szolgáltatás díjának a Viszonteladó számlájára érkezését követő 8 (nyolc) munkaórán belül a Viszonteladó e-mailen keresztül megküldi az igénylő részére előállított egyedi felhasználói nevet és jelszót. Az igénylő a felhasználói név és a jelszó kézhezvételével válik Előfizetővé.
3.2. Az Előfizetői Szerződés hatályba lépése: Az Előfizetői Szerződés létrejöttének és hatályba lépésének az időpontja az a nap, amelyen Viszonteladó azt e-mailen megküldi az igénylőnek. A Szolgáltatás megkezdésének időpontja az a nap, amikor az Előfizetői Szerződés alapján a Viszonteladó bankszámlájára megérkezett a Szolgáltatás díjának összege, és az igénylő a Viszonteladótól megkapja a felhasználói nevet és jelszót.
3.3. Az Előfizetői Szerződés időtartama: Az Előfizetői Szerződés a Felek között a Megrendelőlapon megjelölt, 1 (egy) hónap vagy 1 (egy) év határozott időre jön létre. A DroneRTK éves előfizetése internet szolgáltatással együtt is igénybe vehető. A határozott idő elteltét követően, illetve az ÁSZF 10.1. pontjában meghatározott esetekben az Előfizetői Szerződés megszűnik.
3.4. Az Előfizetői Szerződés kizárólag a Viszonteladó és az Előfizető között hoz létre előfizetői jogviszonyt, Előfizető a Szolgáltatóval nem kerül jogviszonyba.
IV.
A Viszonteladó kötelezettségei
4.1. A Szolgáltatás minőségi előírásoknak való megfelelése:
A Viszonteladó – a Szolgáltató útján – biztosítja, hogy az Előfizetői Szerződés hatályának fennállása alatt a Szolgáltatás az ÁSZF és az Előfizetői Szerződés rendelkezései szerint a minőségi követelményeknek megfelel. A Szolgáltatás minőségi paramétereit a jelen ÁSZF 1. sz. melléklete tartalmazza.
4.2. Előfizetői támogatás nyújtása:
Az Előfizetői Szerződések megkötését, nyilvántartását, kezelését a Viszonteladó végzi. A Viszonteladó köteles a teljes körű felhasználói (előfizetői) támogatást telefonon vagy e-mailen keresztül, munkanapokon hétfőtől péntekig 10:00 és 18:00 óra között működtetni. Az Előfizető bármely helyszínről közvetlenül jelezheti problémáját, illetve a Szolgáltatás meghibásodását. A hiba elhárítása munkanapokon hétfőtől péntekig 10:00 és 18:00 óra között azonnal megkezdődik, amennyiben a hiba a Szolgáltató kezelésében levő rendszerben lépett fel.
A Szolgáltatással kapcsolatos, nem hibabejelentésnek minősülő észrevételeket, panaszokat írásos formában fogad el a Viszonteladó.
4.3. Titoktartási kötelezettség:
A Viszonteladó az Előfizetőt érintő adatokat a személyes adatok védelméről rendelkező mindenkor hatályos jogszabályok előírásainak megfelelően kezeli. Viszonteladó adatkezelési tájékoztatója a https://myactioncam.hu/adatkezelesi-tajekozato internetes oldalon tekinthető meg.
Az összes olyan adat, információ, anyag és bármely dokumentum (továbbiakban: adat), amely kapcsolatos valamely Féllel, e Fél üzleti titkát képezi. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy ezeket az adatokat titokban tartják, harmadik személy részére a másik Fél előzetes írásbeli engedélye, vagy kifejezett törvényi felhatalmazás, illetve bírósági kötelezés nélkül át nem adják, nem hozzák nyilvánosságra, vagy más módon harmadik személy részére hozzáférhetővé nem teszik.
V.
Az Előfizető kötelezettségei
5.1. A Szolgáltatás ellenértéke, díjfizetés:
Az Előfizető köteles az Előfizetői Szerződés(ek) szerinti Szolgáltatásokért – valamennyi felhasználóneve után – a mindenkori érvényes díjszabásnak megfelelő díjakat, továbbá a fizetési mulasztásából eredő költségeket az ÁSZF-ben szabályozott fizetési rendnek megfelelően határidőre megfizetni.
A Viszonteladó a Szolgáltatásokért járó valamennyi ellenértéket, a különböző kedvezmények körét, illetve azok igénybevételének feltételeit is az Előfizetői Szerződésben rögzíti. Az Előfizetői Szerződést is érintő díjváltozásról a Viszonteladó a díjváltozást megelőzően értesíti az Előfizetőt a https://www.dronertk.hu/arak-es-csomagok honlapon.
5.2. Adatok átadása harmadik félnek
A GNSS szolgáltató központ által előállított adatok a Szolgáltató tulajdonát képezik, amelyeket az Előfizető harmadik félnek további felhasználásra át nem adhat. Engedély nélküli adatátengedés az Előfizetői Szerződés azonnali hatályú felmondását és a felhasználói jelszó azonnali letiltását vonja maga után.
5.3. Adatok továbbítása
A valós idejű adatok, korrekciók saját részre történő továbbítása, újrasugárzása (pl. rádiós úton) kizárólag a Viszonteladó jóváhagyásával lehetséges.
5.4. Adatváltozás bejelentése
Az Előfizető haladéktalanul, de legkésőbb 5 (öt) munkanapon belül köteles értesíteni a Viszonteladót a személyét érintő (név, számlázási cím, jogutódlás stb.) változásokról. Ennek elmulasztása az Előfizetői Szerződés azonnali hatályú felmondását és a felhasználói név azonnali letiltását vonja maga után.
VI.
Az Előfizető jogai
6.1. Az Előfizető adatainak kezelése
A Viszonteladót az Előfizető személyes adatait illetően adatvédelmi és titoktartási kötelezettség terheli, a mindenkor hatályos adatvédelmi előírások szerint. Az adatvédelmi és titoktartási kötelezettség kiterjed a Viszonteladó alkalmazottaira és megbízottaira is.
A Viszonteladó titoktartási kötelezettség betartásával kezeli a felhasználói nevet és a jelszót. Az Előfizető kérésére a Viszonteladó köteles lecserélni a belépéshez szükséges jelszót.
A Viszonteladó az Előfizető önkéntesen megadott személyes adatait – az Előfizetőnek az Előfizetői Szerződésben tett ellenkező nyilatkozata hiányában – a szolgáltatásairól hírlevél küldésére, új szolgáltatásairól való tájékoztatásra felhasználhatja. Az Előfizető a személyes adatainak felhasználását azonban bármikor jogosult korlátozni, vagy megtiltani.
VII.
A Viszonteladó jogai
7.1. Az Előfizető nyilvántartása
A Viszonteladó az Előfizetővel kötött Előfizetői Szerződést nyilvántartásba veszi. Az Előfizetői Szerződés megszűnésekor az Előfizető adatai a jogszabályoknak megfelelően archiválásra és az aktív nyilvántartásból törlésre kerülnek.
7.2. Az Előfizető forgalmának megfigyelése
Az Előfizető számláinak elkészítése, illetve a reklamációk tisztázása érdekében a Szolgáltatás igénybevételekor minden adatmozgással járó folyamat során az adatok rögzítésre kerülnek.
VIII.
Az Előfizetői Szerződés módosítása
8.1. Módosul az Előfizetői Szerződés az Előfizető adataiban, valamint az Előfizető hozzáférési jogosultságában történt változás következtében, továbbá a Szolgáltatásra vagy a Szolgáltatás nyújtása tekintetében a Szolgáltatóra/Viszonteladóra vonatkozó jogszabályi előírások módosulása esetén.
Az Előfizetői Szerződés közös megállapodás alapján történő módosításának kell tekinteni, ha az Előfizető írásbeli igénylése alapján a Viszonteladó további felhasználói nevet biztosít az Előfizető számára.
IX.
A Szolgáltatás elérhetetlensége, szüneteltetése, felfüggesztése
9.1. A Szolgáltatás szüneteltetése
Ha a Szolgáltatás átmeneti jelleggel akadályba ütközik, a Szolgáltatás szünetel. Ez nem érinti a Felek jogviszonyának folytonosságát, valamint az Előfizető díjfizetési kötelezettségét.
A Szolgáltatás szüneteltetésére szolgálati okból (szoftvercsere, karbantartás, felújítás, bővítés stb.), elháríthatatlan külső ok következtében, vagy jogszabály által feljogosított szervek rendelkezése alapján kerülhet sor.
A szüneteltetésről az Előfizetőt – amennyiben az előre ismert és tervezett – előzetesen értesíteni kell. Amennyiben a szüneteltetés oka a hálózat és a szolgáltatói tulajdonban lévő eszközök Szolgáltató általi rendes karbantartása, úgy a Viszonteladó legalább 5 (öt) nappal korábban értesíteni köteles az Előfizetőt. A Szolgáltatás folyamatos igénybevételének biztosítása érdekében a Szolgáltató teljes körű felhasználói támogatást biztosít. Ennek ellenére felléphetnek a Szolgáltatás időszakos szüneteltetésével járó előre nem tervezett, és váratlan üzemkiesések is, amelyet Előfizető tudomásul vesz.
A Szolgáltatás rendkívüli állapot, szükségállapot, továbbá az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében átmenetileg szüneteltethető az Előfizető utólagos értesítése mellett.
9.2. A Szolgáltatás felfüggesztése
A Viszonteladó felfüggesztheti az Előfizetői Szerződés tárgyát képező Szolgáltatás nyújtását, ha az Előfizető szerződésszegést követ el, és
-
a Viszonteladó a szerződésszegés megszüntetésére megfelelő, de legfeljebb 8 napos határidővel felszólította az Előfizetőt és a határidő eredménytelenül telt el; vagy
-
a Viszonteladó által megküldött számlát az Előfizető a számla befizetésének határidejéig nem fizeti meg.
A felfüggesztett Szolgáltatás mindaddig szünetel, amíg az Előfizető a fentieket nem orvosolja, vagy a Viszonteladó az Előfizetői Szerződés felmondására vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően az Előfizetői Szerződést fel nem mondja.
X.
A Előfizetői Szerződés megszűnése
10.1. Az Előfizetői Szerződés megszűnik
-
a határozott idő elteltével;
-
közös megegyezéssel;
-
felmondás esetén a felmondási idő lejártával;
-
azonnali hatályú felmondással;
-
a Szolgáltató vagy a Viszonteladó jogutód nélküli megszűnésével;
-
az Előfizető jogutód nélküli megszűnésével;
-
a természetes személy Előfizető halálával.
10.2. Az Előfizetői Szerződés rendes felmondása
Az Előfizetői Szerződést a Felek – az alábbi kivétellel – rendes felmondással nem jogosultak megszüntetni.
A Viszonteladó az Előfizetői Szerződés rendes felmondására jogosult, ha a jövőben nem lesz jogosult a Szolgáltatás nyújtására.
10.3. Az Előfizetői Szerződés rendkívüli felmondása
Bármelyik fél írásban a másik fél súlyos szerződésszegő magatartása esetén azonnali hatállyal megszüntetheti az Előfizetői Szerződést azt követően, hogy a szerződésszegő magatartás megszüntetésére írásban megfelelő, legalább 8 (nyolc) napos határidővel felszólította a szerződésszegő felet, és ez a határidő eredménytelenül telt el, vagy a szerződésszegés már nem hozható helyre.
A Viszonteladó különösen akkor jogosult azonnali hatállyal a felmondás jogával élni, ha az Előfizető
-
fizetési kötelezettségét a fizetési felszólítást követő 8 (nyolc) nap elteltével sem teljesítette;
-
a szolgáltatott adatokat további felhasználásra harmadik félnek átadta;
-
a szolgáltatott valós idejű adatokat a Viszonteladó jóváhagyása nélkül továbbította;
-
a szolgáltatás igénybevétele során olyan magatartást tanúsít, amellyel veszélyezteti vagy akadályozza más Előfizető hozzáférését a Szolgáltatáshoz;
-
csőd, -felszámolási, -végelszámolási, vagy végrehajtási eljárás alá kerül.
Az Előfizetői Szerződés felmondása nem mentesíti az Előfizetőt a jogviszonyból eredő esetleges tartozásai kiegyenlítésének kötelezettsége alól.
Az eredménytelen felszólítást követően – amennyiben a szerződésszegő fél az Előfizető – a Viszonteladó a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges felhasználói nevet törli.
Az Előfizető különösen akkor jogosult azonnali hatállyal a felmondás jogával élni, ha a Viszonteladó
-
anélkül, hogy erre akár az Előfizetői Szerződés, akár a jelen ÁSZF rendelkezései szerint jogosult lenne, egyoldalúan felfüggeszti a Szolgáltatást.
XI.
A Szolgáltatás ellenértéke, a számlázás és fizetés rendje
11.1. A díjak mértéke
A Szolgáltatás igénybevételéért az Előfizető a mindenkori ÁSZF-ben meghatározott Szolgáltatási díjakat köteles megfizetni. A mindenkori Szolgáltatási díjakat az ÁSZF 2. sz. melléklete tartalmazza.
11.2. A számlázás módja
A Viszonteladó a megrendelés alapján előlegbekérőt küld az igénylőnek, és a díj megfizetését követően megküldi a számlát. Díjfizetés kizárólag a Viszonteladó pénzintézeti számlájára történhet.
11.3. Az Előfizetői Szerződés megszűnése esetén beálló díjesedékesség
Az Előfizető köteles megfizetni a Viszonteladónak az Előfizetői Szerződés megszűnéséig felmerülő díjakat. Az Előfizetői Szerződés megszűnése esetén az Előfizető által még ki nem egyenlített díjak, illetve díjrészletek azonnal lejárttá és esedékessé válnak.
11.4. Fizetési késedelem
Az Előfizető köteles a Szolgáltatási díjakat azok esedékességekor maradéktalanul kiegyenlíteni. Amennyiben az Előfizető a fizetési kötelezettségének fizetési határidőre nem tesz eleget, úgy a Viszonteladó jogosult a Szolgáltatást felfüggeszteni, és az ÁSZF 11.5. pontja szerinti késedelmi kamatot érvényesíteni.
11.5. Késedelmi kamat
A késedelmi kamat mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat +8%. A késedelmi kamatot a nem, vagy késedelmesen megfizetett összeg(ek) után, annak esedékességétől a fizetésre kötelezett fél általi kiegyenlítés (jóváírás) napjáig kell számítani.
11.6. Számlapanasz
Az Előfizető a Viszonteladó által megküldött számlát a számlában szereplő fizetési határidőig írásban kifogásolhatja meg. A kifogásnak tartalmaznia kell a számla számát, a kifogás jellegét és tárgyát. A számlapanasz a számla kiegyenlítésre halasztó hatályú.
Amennyiben az Előfizető a számlán feltüntetett fizetési határidőn túl jelent be számlapanaszt, azt a befizetett számla csatolásával fogadja el a Viszonteladó.
A Viszonteladó a vitatott összeget függő tételként kezeli, majd a számla egyeztetését és a panasz felülvizsgálatát rendeli el.
Amennyiben az Előfizető a számla összege ellen kifogással él, és ezzel a Viszonteladó nem ért egyet, a Viszonteladó a felülvizsgált számla kézhezvételét követő 15 napon belül számlaegyeztetést kezdeményez. A számla kézhezvételétől számított 30 napon túl a számla elleni felszólalásra lehetőség nincsen. A Viszonteladó a számla elleni felszólalást követő 30 napon belül a felszólalót írásban értesíti a vizsgálat eredményéről, vagy amennyiben az indokolt, a vizsgálati határidő meghosszabbításáról.
A számlaegyeztetésen kölcsönösen elismert összegek rendezése 5 (öt) banki napos fizetési határidővel történik.
Alaptalan számlapanasz esetén a Viszonteladó köteles az ÁSZF-ben meghatározott késedelmi kamatot fizetni a kifogásolt és az esedékességkor ki nem egyenlített számla vagy annak részösszege után.
A számla összegét a döntés kézhezvételétől számított 5 (öt) banki napon belül kell megfizetni. Elutasító döntés esetén az ÁSZF-ben meghatározott késedelmi kamat az eredeti esedékesség dátumával kerül felszámításra. Az Előfizető megalapozott számlapanasza esetén a téves számla alapján az Előfizető által kiegyenlített díjat, vagy annak részét a Viszonteladó az ÁSZF-ben meghatározott késedelmi kamattal köteles jóváírni, vagy visszafizetni az Előfizetőnek.
XII.
Felelősség
12.1. Előfizető felelőssége
Amennyiben az Előfizető a Szolgáltatás igénybevételét másnak átengedi, felelősséggel tartozik minden olyan felhasználásáért, amely a felhasználói nevén keresztül történik.
12.2. Viszonteladó felelőssége
Az Előfizetői Szerződés késedelmes, vagy hibás teljesítése esetén a Viszonteladó kizárólag az Előfizető vagyonában okozott értékcsökkenésért felelős, vagyis a Viszonteladó nem köteles megtéríteni sem az Előfizető elmaradt hasznát, sem pedig azon költségeit, amelyek az Előfizetőt ért vagyoni hátrány megszüntetéséhez szükségesek. A hibás teljesítés eseteit a jelen ÁSZF tartalmazza.
A Viszonteladó felelőssége felróhatósága esetén áll fenn, azaz a Viszonteladó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hibátlan teljesítés érdekében úgy járt el, ahogyan az adott helyzetben általában elvárható.
Nem minősül a Viszonteladó részéről felróható magatartásnak az, ha a Szolgáltatás hibája más érintett szolgáltató hálózatán vagy az Előfizető érdekkörében, illetve nekik felróható okból következik be.
12.3. Vis maior
Vis majornak minősülnek a fél érdekkörén, ellenőrzésén, irányításán, illetve befolyásolási lehetőségén kívül eső, előre nem látható körülmények, amelyek megakadályozzák az Előfizetői Szerződés teljesítését.
Ezek az esetek a Feleket az Előfizetői Szerződésben vállalt kötelezettségeik teljesítésében korlátozzák, vagy gátolják és ennek eredményeként vétlen módon vagyoni vagy nem vagyoni kárt okoznak.
Vis major esetén az érintett fél mentesül az Előfizetői Szerződés szerinti kötelezettségének teljesítése alól, de csak olyan mértékben, amennyiben őt az esemény gátolja szerződéses kötelezettségének teljesítésében, és az alatt az idő alatt, amely alatt az esemény hatása fennáll. Felek a nem megfelelő teljesítést eredményező, érdekkörükön kívül, részükre fel nem róhatóan bekövetkező körülményekről egymást haladéktalanul értesítik és következményeinek elhárításával kapcsolatban a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) megfelelő szabályai szerint, egymással ésszerűen és indokoltan együttműködve járnak el.
XIII.
Vegyes rendelkezések
13.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezéseit kell alkalmazni.
13.2. Jelen ÁSZF az aláírásának napján lép hatályba.
Budapest, 2023. november 6.
ÁSZF 1. számú melléklete
DroneRTK szolgáltatás tartalma, leírása
Hatályos 2023. november 6. napjától
1. Fogalmak
GNSS: Global Navigation Satellite System (Globális Műholdas Navigációs Rendszer)
GPS: Global Positioning System - az Amerikai Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma által kifejlesztett és üzemeltetett – a Föld bármely pontján, a nap 24 órájában működő – műholdas helymeghatározó rendszer.
GLONASS: az orosz állam és elődje által kifejlesztett és üzemeltetett – a Föld bármely pontján, a nap 24 órájában működő – műholdas helymeghatározó rendszer.
GALILEO: az Európai Unió kezdeményezésére, az Európai Űrügynökség által létre hozott, és üzemeltetett – a Föld bármely pontján, a nap 24 órájában működő – műholdas helymeghatározó rendszer.
BeiDou: a kínai állam által üzemeletetett. – a Föld bármely pontján, a nap 24 órájában működő – műholdas helymeghatározó rendszer.
RTK: Real Time Kinematic. (Valós Idejű Kinematikus helymeghatározás) – Az RTK egy helymeghatározási technika, amely megoldja: a pontossághoz kapcsolódó feladatokat, a mozgás és az idő jellemzőjéből eredő hibákat, a műholdas helymeghatározáshoz. Ezen technikával a műholdas helymeghatározó rendszerek rendkívül pontos helymeghatározási információkat biztosítanak.
Referencia állomás: GNSS szolgáltatók helymeghatározó jeleinek vételére alkalmas ismert koordinátákon lévő műholdvevő egység, amelyet fixen telepített antenna és vevőberendezés egység alkot.
Aktív hálózat: referencia állomások összessége, amely közvetlen adatkapcsolaton keresztül csatlakozik a GNSS szolgáltató központhoz.
Rover: Ügyfél használatában, GNSS műhold jel vételére alkalmas eszköz és/vagy rendszer. (Hétköznapi nyelvhasználatban GPS vevő.)
GNSS szolgáltató központ: a referencia állomások és a rover adatait fogadó, feldolgozó és korrekciós jel kiszámító rendszer
Szolgáltatás: RTK valós idejű korrekciós jelszolgáltatás
2. DroneRTK (RTK valós idejű korrekciós jelszolgáltatás) működése
Szolgáltató szolgáltatja az RTK valós idejű korrekciós jelszolgáltatást. A Szolgáltatás megvalósulásához Szolgáltató kiépítette és üzemelteti a GNSS szolgáltató központot és az aktív, földi referencia állomás hálózatot. Végfelhasználó műholdjel vevő egysége, továbbiakban rover, mobil adathálózaton keresztül kapcsolódik Szolgáltató GNSS szolgáltató (pl: kiszolgáló) központjához. Végfelhasználó rovere által a GNSS szolgáltatóközpontnak beküldött koordinátái alapján a szolgáltató központjának szerverén futó szoftver megvizsgálja, mely földi referenciaállomások által határolt földrajzi területen van a rover. A Caster azon földi bázisállomások műholdészleléseit továbbítja rover részére. Rover a saját műholdészleléseinek és a Caster által továbbított GNSS bázisállomások adatait felhasználva, számolja ki a korrekciós adatokat. A Caster és a rover közötti adatkommunikáció mobilhálózaton keresztül történik. A Caster valós időben másodpercenként biztosít lehetőséget az adatcserére. A rover technikai paraméterétől és a rover földrajzi távolságának mértékétől a fizikai bázisállomásoktól, illetve a roveren alkalmazott rendszer függvényében +/- 0,8-2,5 cm közötti pontosság érhető el a helymeghatározásban.
3. A Szolgáltatás területi hatálya
A Szolgáltatás Magyarország közigazgatási területén használható.
A Szolgáltatás Internet kapcsolaton keresztül érhető el, ezért a lefedett területen belül is kizárólag ott érhető el, ahol biztosított az Internethez való hozzáférés. A terepi Internet elérést mobil telekommunikációs cégek mobilinternet szolgáltatásainak igénybevételével lehet biztosítani. A mobilinternet szolgáltatói szerződés megkötésére Szolgáltató és Viszonteladó sem kötelezett, az adatkapcsolat megvalósítása végfelhasználó (Előfizető) feladata. Megbízható mobil adatátviteli kapcsolat hiányában a GNSS valós idejű korrekciós szolgáltatás elérhetősége korlátozott, ez egyik esete a vis maior-nak.
4. Szolgáltatás minőségi paraméterei
Viszonteladó – a Szolgáltatón keresztül – a Szolgáltatás rendelkezésre állását egész évben munkanapokon 7:00 és 19:00 óra között biztosítja. Kiemelt időszakban a Szolgáltatás rendelkezésre állásának vállalt minimál értéke ez alatt az idő alatt 95%. Normál időszakban a Szolgáltatás rendelkezésre állásának vállalt minimál értéke 90%.
A Szolgáltatás a kiemelt szolgáltatási terminuson túl is üzemel, a Szolgáltatás rendelkezésre állását azonban a kiemelt terminuson kívül eső időszakokban 90%-os elérhetőséggel garantált.
Szolgáltató a rendelkezésre állás ellenőrzésére monitoring rendszert üzemeltet. Vitás kérdés esetén a monitoring rendszer által tárolt adatok a meghatározóak.
5. A Szolgáltatás rendelkezésre állása
5.1 Kiemelt időszak
Kiemelt időszak minden naptári év március 1. és november 30. között. Ezen időszakban a rendelkezésre állás 95%.
5.2 Normál időszak
A kiemelt időszakon (március 1. – november 30. közötti időszak) kívül eső időszak. Ezen időszakban a rendelkezésre állás 90%.
6. Hibás teljesítés
6.1 Hibás teljesítésnek számít / a Szolgáltatás kiesési idejének számít, ha:
-
a valós idejű GNSS korrekciókat továbbító internetes szerver nem érhető el, és az RTK egyidejűleg válik elérhetetlenné, ezáltal – bizonyítottan – az Előfizető nem képes használni az RTK korrekciós jelszolgáltatást
-
egy időben minimum 5 db magyarországi referenciaállomásról nem érkeznek be adatok a feldolgozó központba, ezáltal – bizonyítottan – az Előfizető nem képes használni az RTK korrekciós jelszolgáltatást
6.2 Nem számít(anak) hibás teljesítésnek / a Szolgáltatás kiesési idejébe nem számít(anak) bele:
-
az Előfizető saját eszközeinek üzemképtelensége
-
a tervezett üzemszünetek
-
a GNSS szolgáltató központ kommunikációs hálózatát üzemeltető szolgáltatók által vállalt éves rendelkezésre állási minimál értéket el nem érő teljesítésből fakadó üzemszünet
-
a Viszonteladó/Előfizető/Szolgáltató által igénybe vett mobil telekommunikációs szolgáltatás esetleges kiesése
-
egyéb, a Viszonteladónak nem felróható okok miatt bekövetkezett kiesések.
6.3 Hibás teljesítés esetén Szolgáltató vállalt kötelezettségei
-
Viszonteladó az éves előfizetéseket Előfizető részére 30 nappal meghosszabbítja, amennyiben az érvényes hozzáféréssel rendelkező Előfizető, a kiemelt időszakban 72 órát meghaladóan nem tudja használni a Szolgáltatást, bizonyítottan a Viszonteladó/Szolgáltató hibájából eredően
-
Viszonteladó az éves előfizetéseket Előfizető részére 3 nappal meghosszabbítja, amennyiben az érvényes hozzáféréssel rendelkező Előfizető, a kiemelt időszakban 24 órát meghaladóan nem tudja használni a Szolgáltatást, bizonyítottan a Viszonteladó/Szolgáltató hibájából eredően, de a Szolgáltatás kiesés nem éri el a 72 órát
-
Viszonteladó az 1 hónapos előfizetéseket Előfizető részére 3 nappal meghosszabbítja, amennyiben az érvényes hozzáféréssel rendelkező Előfizető a kiemelt időszakban 72 órát meghaladóan nem tudja használni a Szolgáltatást, bizonyítottan a Viszonteladó/Szolgáltató hibájából eredően
-
Viszonteladó az 1 hónapos előfizetéseket Előfizető részére 1 nappal meghosszabbítja, amennyiben az érvényes hozzáféréssel rendelkező Előfizető a kiemelt időszakban 24 órát meghaladóan nem tudja használni a Szolgáltatást, bizonyítottan a Szolgáltató hibájából eredően, de a Szolgáltatás kiesés nem éri el a 72 órát
7. Hibabejelentés
Az Előfizetők telefonon és e-mailen keresztül tehetnek hibabejelentést munkanapokon hétfőtől péntekig 10:00 és 18:00 óra között.
A hiba elhárítása a hibabejelentés után munkaidőben azonnal megkezdődik, amennyiben a hiba a Szolgáltató kezelésében lévő rendszerben lép fel.
ÁSZF 2. számú melléklete
Hatályos 2023. november 6. napjától
A 2023. évre vonatkozó díjtételek
1. DroneRTK alapszolgáltatási díjak drónos alkalmazáshoz
-
Éves előfizetés: 170.000,- Ft (Egyszázhetvenezer forint) + ÁFA / Előfizetői hozzáférés
-
Éves előfizetés internet szolgáltatással: 205.000,- Ft (Kettőszázötezer forint) + ÁFA / Előfizetői hozzáférés
-
Egyhavi előfizetés: 17.000,- Ft (Tizenhétezer forint) + ÁFA / Előfizetői hozzáférés.
2. Mennyiségi kedvezmény
Viszonteladó a több szolgáltatást megrendelő Előfizetők számára egyedi megállapodás alapján mennyiségi kedvezményt biztosíthat. A mennyiségi kedvezmény alapja ugyanazon Előfizető által használt aktív előfizetések (aktív hozzáféréssel rendelkező hozzáférés) darabszáma. A megállapodott díjkedvezmény mértéke az aktuálisan igényelt hozzáféréseknél kerülhet érvényesítésre, díjkedvezmény visszamenőlegesen – korábban aktivált hozzáféréseknél – nem kerül elszámolásra.